הגדלנו את תקציב הפרסום פי 5!

Y איזו כותרת צעקנית, כאחד הספאמרים

אבל זה סיפור מרתק עם מוסר השכל אז הנה
אחד מלקוחותי ניהל קמפיין אדוורדס על מי מנוחות במשך זמן, הקמפיין הביא מה שהביא, סבבה

העניין הוא שהם רוצים לגדול, ואין קשר בין המטרה המוצהרת – להביא מקסימום לידים/המרות לבין התקציב

בתחום שלהם אין גם קשר בין נפח החיפושים הממוקדים הרלוונטים לבין התקציב, כלומר הם מפרסמים רק לחלק קטן מהאנשים שמחפשים את השרות ברשת

אם לסכם החברה מעונינת בעוד לקוחות, יש הרבה לקוחות (אנחנו רואים את נפח החיפושים בגוגל), אנחנו יודעים איך להגיע אליהם, וגם עושים את זה, אבל בקטנה, באיפוק, ומגיעים רק 20% בערך מאלה מחפשים את השרות

למה בעצם?

התשובה טריוואלית וגם הפתרון

הם לא הגדילו את התקציב כי רוב העסקאות נסגרות בטלפון ולא ניתן לדעת אם הקמפיין רווחי

כלומר לא ניתן לדעת עם הרווח מעסקאות המגיעות מהקמפיין גבוה מעלות הקמפיין. לא ניתן לדעת זאת כיוון שלא ניתן לדעת מי מהפונים הגיע מהקמפיין ומי מתוצאות אורגניות או ממקום אחר

הפתרון פשוט – הצגת מספר יחודי לפונים מהקמפיין (או מספר יחודי לכל קבוצת מודעות בקמפיין..), ברגע שיש לאיש המכירות אינדיקציה מאיפה הגיע הפונה, הוא יכול לשייך את הליד או העסקה לקמפיין, ואז על בסיס תקופתי להעריך את רווחיותו

לא אכנס לפרטי הישום, עשיתי זאת בפוסט קודם >> , ובו גם ניתן לרכוש תוסף וורדפרס שפיתחנו המאפשר הצגת מספר יעודי לקמפיין

בכל מקרה מרגע שהצגנו מספר יחודי לקמפיין, יש לנו מעקב לידים מדוייק (סך הפניות בטלפון וצור קשר), אנשי המכירות יכולים לתעד עסקאות ולשייכן לקמפיין לפי המספר אליו בוצע השיחה, ואנחנו מגדילים את התקצים בהדרגה, עד כה הגדלנו פי 5 בערך, ועצרנו על מנת להתאים את מערך המכירות לשינוי בנפח הפניות.

Share